Thursday 7 February 2013

terlambat atau tidak?

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

assalamualaikum...

wah dah bersawang!...terima kasih kepada sesiapa yang tersudi buka blog ATJ nie,hehe...Alhamdulillah, syukur ke hadrat ALLAH S.W.T masih lagi diberi umur yang panjang untuk menghirup udara yang segar lagi nyaman...:)

tersenyum seketika apabila membaca status kawan2 di facebook...alhmdulillah ramai yang belajar berubah ke arah kebaikkan dan seterusnya beristiqamah...langkah yang baik lagi diberkati...tetapi ada juga dikalangan kawan2 yang tersalah memilih jalan...mungkin terleka dengan mainan duniawi...berdoa supaya mereka diberi hidayah suatu hari nanti, amin...hari nie aku banyak surf vlog2 dan blog2 dakwah yang memberi 1001 manfaat...wah, hebat! rasa mcm kerdilnya aku nie jika dibandingkan dengan meraka yang sungguh tinggi ilmu agama...ada yang sebaya, ada yang pangkat kakak abang dan ada juga berumur bawah dari umur aku...ilmu perlu dicari oleh itu tak hairanlah kalau ada adik2 belasan tahun pun tahu cara2 berdakwah dengan matang...bahasa yang digunakan mempunyai chemistry yang tersendiri supaya sebati dalam diri remaja sekarang...aku akui mereka dikalangan yang terbaik dari sisi akademik dan agama...sangat memdalam kecintaan meraka terhadap sang pencipta...kalau boleh aku pun ingin turut serta bersama2 mereka dalam berdakwah...tapi aku sungguh lemah...dalam akademik pun xsemua subjek yang aku impikan A akan dapat A, zaman kecilku dipenuhi oleh mcm2 warna yang melekat dalam hati aku...banyaknya warna2 yang gelap... dalam bab2 agama apatah lagi...sungguh memalukan...dalam fikiran banyak lagi hal yang tak berfaedah daripada yang berfaedah...harap semua yang berlalu itu xkan berulang kembali...biarlah aku berubah setapak demi setapak untuk menggapai keredhaanNya dan harap belum terlambat untuk aku lakukan semua itu...alhamdulillah aku dikurniakan rakan2 seperjuangan yang sangat istimewa dalam hidup aku sekarang...walaupun aku xdpt mempelajari semuanya ilmu2 agama yang ada pada mereka tetapi aku tetap bersyukur walaupun sedikit tetapi besar manfaatnya...cuba untuk berubah, cuba untuk cari ilmu, cuba untuk tambah iman...harap urusanku dipermudahkan...amin..

p/s: mak selalu suruh amalkan doa nie, terima kasih mak...<3 u...


credit: mr. google :)



No comments:

Post a Comment